محتویات سبد
(خالی)


کاتالوگ

ورود به سیستم
شناسه:
رمز عبور:
فراموشی رمز    

 
آخرین محصولات اضافه شده
سینما خانگی پاناسونیک مدل 166H
سینما خانگی پاناسونیک مدل 166H

967,198 تومان
جارو پاناسونیک مدل717
جارو پاناسونیک مدل717

738,659 تومان
جاروبرقی پارس خزر VC2000P
جاروبرقی پارس خزر VC2000P

358,594 تومان
 

 

 
 

تعاونی مصرف فرهنگیان بروجرد

(گذشـته-حـال-آینـده)

 

مقدمه

 شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان بروجرد در سال 1342 با همت تعدادی از فرهنگیان و با سرمایه اولیه  436.000 ریال ( 872 سهم 500 ریالی) آغاز به کار کرده و در این مدت، ادوار پرفراز و نشیبی را پشت سر نهاده است. در سال های اخیر تفکر، اندیشه ها، تلاش و پشتکار اعضا هیئت مدیره، مدیرعامل ، بازرسان و عوامل اجرایی، توانسته است این تعاونی را در جایگاهی مطلوب قرار دهد.

اکنون این تعاونی با داشتن بیش از  6.000 عضو فعال و سرمایه ای بیش از بیست میلیارد ریال یکی از شرکت های تعاونی مطرح در سطح کشور به شمار می رود و در این راستا در سال 1388  تعاونی برتر ملی شناخته شده است و هر روز نیز در جهت تثبیت این موقعیت می کوشد .

 

انتخاب هیأت مدیره:

طبق ماده 20 اساسنامه تعاونیهای مصرف جمهوری اسلامی ایران، سهامداران (اعضاء) با رأی خود هیأت مدیره و بازرسان را  انتخاب می کنند. برهمین اساس شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان بروجرد مجمع عمومی سالانه را دقیقاَ مطابق اساسنامه انجام داده است. همچنین انتخابات هیأت مدیره هرسه سال یکبار و انتخابات بازرسان هرساله برگزارشده است.

هیأت مدیره منتخب ازمیان خودشان رئیس هیأت مدیره ، مدیرعامل و دبیر هیأت مدیره را تعیین می کنند.

 

فروشگاه در دهه های گذشته به علت ضعف مدیریت و سوءاستفادهای مالی ، وضعیت رضایت بخشی نداشته است اما با تغیرات ایجاد شده  درسالهای اخیر فصلی نو از تلاش و خدمت رسانی خود را آغاز نموده است که در ادامه برخی از اقدامات انجام گرفته شده بیان خواهدشد.

 

پاره ای از اقدامات انجام گرفته:

 

1- تجمیع فروشگاه در یک مکان(محل کنونی):

در گذشته فروشگاه در چندمکان کوچک و پراکنده در سطح شهر(خیابان های : بهار، بحرالعلوم،حافظ جنوبی و....) قرار داشت. پس ازتصمیم هیأت مدیره و رایزنیهای زیاد با آموزش و پرورش ، شهرداری و فضای سبز، مکان فعلی که انبار و فضای آموزشی بود در اختیار شرکت تعاونی مصرف قرار گرفت . با تغییرات گسترده در توسعه و عمران ساختمانها مکان فعلی فروشگاه آماده و سالنهای فروش در یک محل تجمیع گردید. در این راستا هیأت مدیره با برنامه ریزی دقیق و دور اندیشی ، بطور مستمر  به توسعه و ارتقای فعالیت و خدمات فروشگاه پرداختند.

 

2- توسعه سالنهای فروش :

درابتدا ساختار سالنها برای فروش مناسب نبود و نیاز به تغییرات اساسی بود . با همتی که وجود داشت غرفه های کوچک و نامناسب به سالن های بزرگ و مجزا تبدیل و تجهیزات مورد نیاز اضافه شد . با ایجاد سالنهای بزرگ مواد غذایی، لوازم خانگی، فرش ، پوشاک و منسوجات فضایی مناسب جهت فروش کالا و ارائه خدمات به اعضاء به وجود آمد.

 

3- تجهیز سالنهای فروش :

پس از توسعه سالنهای فروش ،  برای دسترسی سریعتر مراجعین به کالاها ی مختلف وایجاد محیط مناسب ودر خور شأن سهامداران گرامی اقدامات زیر انجام گرفت:

استفاده از قفسه های خودایستا در سالن موادغذایی برای چیدمان کالا

استفاده ا ز میز چک آوت  (میزهای اتوماتیک فروش کالا) و چرخ فروشگاهی

   استفاده از دستگاه بارکد زن و بارکد خوان جهت بالا بردن سرعت فروش و ارائه خدمات به مشتری

تجهیز فروشگاه به سیستم دوربین مدار بسته –سیستم اعلام سرقت برای امنیت سالنها

به روز رسانی سیستم حسابداری و کسر اقساط

  راه اندازی سایت اینترنتی شرکت تعاونی جهت اطلاع رسانی و ایجاد زمینه فروش اینترنتی

   متمرکز سازی صندوق در یک مکان

 

سایر اقدامات :

 

4-  برگزاری نمایشگاه دائمی فرش:

اختصاص سالنی جداگانه برای عرضه فرش با کیفیت بسیار بالا و تنوع زیاد با شرایط ویژه فروش (بدون پیش پرداخت و در اقساط بلند مدت 15 ماهه ).

 

 

 

5- خریداری زمین به مساحت 18،120 مترمربع در فاز 8 شهرک اندیشه

6- برگزاری مجامع عمومی طبق اساسنامه  

7- تعامل با تعاونی های دیگر

8- برگزاری نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی و نمایشگاه فرش به صورت فصلی

9- تهیه و آماده سازی و توزیع برگه های سهام.

10- خرید مستقیم از کارخانه و شرکت های بزرگ ومعتبر درجهت کاهش قیمت تمام شده کالاها

11-  تسویه ی کامل اقساط زمین خریداری شده در فاز 8 شهرک اندیشه

12-  افزایش تنوع کالاها

13-  توزیع سبد کالا

14-  برگزاری جشنواره های فروش ویژه با اهدای جوایز

15-  برگزاری همایشهای پیاده روی بزرگ فرهنگیان در سالهای 1388 و 1393

 

افتخارات کسب شده:

کسب رتبه تعاونی برترملی در جشنواره تعاونی های برترکشور

 

کسب رتبه اول تعاونی های برتر استانی در هر سال

 

 

فروشگاههای طرف قرار داد:

در راستای افزایش خدمات رسانی به سهامداران و استفاده از ظرفیت بالای کالا وخدمات متنوع بازار شهر بروجرد ، شرکت تعاونی بافروشگاههای سطح شهراقدام به عقد قرار داد نموده است و با این کار عملاّ  ظرفیت بازار را در اختیارهمکاران فرهنگی سهامدار قرار داده است .

تاکنون بیش از 200 فروشگاه ، طرف قرار داد  با تعاونی مصرف فرهنگیان بروجرد می باشند. عملکرد این فروشگاهها تحت کنترل ، نظارت و بازرسیها ی تعاونی مصرف فرهنگیان بروجرد قرار دارد.

رایزنی با فروشگاه های طرف قرارداد جهت فروش بدون پیش پرداخت ، در اقساط بلند مدت کمک کرده است تا طیف گسترده ای از کالا و خدمات در اختیار سهامداران قرار گیرد .

 

چشم انداز و آینده تعاونی :

 با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی ، هیأت مدیره بر اساس آینده نگری و احساس مسئولیتی که داشتند زمینی به مساحت 18200متر مربع در مکان مناسبی (فاز 8 شهرک اندیشه) خریداری نمودند. خریداری این زمین گام بلندی در توسعه هر چه بیشتر فروشگاه می باشد. چشم انداز آینده فروشگاه را بطور خلاصه می توان اینگونه بیان نمود:

ایجاد فروشگاهی بزرگ جهت عرضه تمامی کالاها و خدمات به فرهنگیان

اشتغالزایی بیشتر پس از احداث و شروع به کار فروشگاه بزرگ فرهنگیان

ارائه خدمات جدید مانند سالن همایش بزرگ ، تالار ، مجموعه های ورزشی – تفریحی(استخر،سالن ورزشی) و پارکینگ .

نسخه مناسب چاپ نسخه مناسب چاپ

 
 

 

 
 

 



 

عضویت در خبر نامه